Hét lépcsős automatikus töltés, 6 V vagy 12 V ólomzselés (ólomsavas) akkumulátorokhoz. A töltés MCU-val vezérelt, ami ellenőrzi és feltölti az akkumulátort, fenntartja a töltést és megelőzi a túlmelegedést. Diagnosztizálja, majd feltölti a lemerült akkumulátorokat. Választható üzemmódokkal. Használható személygékocsik, motorbiciklik, lakókocsik, motórcsónakok, sporteszközök akkumulátorának töltéséhez. WET (savas), MF (karbantartás-mentes), VRLA, AGM és GEL akkumulátorokhoz. A töltöttséget LED lámpák jelzi.
Az EE04A autó akkumulátor töltő tartalék tápforrásként is használható. A töltendő akkumulátorok különféle típusúak lehetnek, így nedvesek (folyadék elektrolit), zselések (zselé elektrolit) vagy AGM típusúak. Az autóakkumulátor töltő hidegben is tölti az akkumulátorokat – hideg időjárás program. Az autó akkumulátor töltő közel eredeti a kapacitás 100 %-ára tölti fel az akkumulátorokat. A készülékkel végezhető csepptöltés és szivárgó töltés is, ezáltal növelve az akkumulátor élettartamát és fenntartva a teljesítményét. A töltőt alacsony visszáram-fogyasztás jellemzi.
További funkciók:
– választható kapacitások: 1 Ah-tól a 120 Ah-ig
– szintentartó (fenntartó) üzemmód
– hideg időjárás program
– szulfátos akkumulátorok regenerálására
– automatikus kikapcsolás
– védelmekkel ellátva: rövidzárlat, túlterhelés, túlmelegedés, fordított polaritás
Az EE04A töltő hétlépéses töltési folyamata
1. lépés – Diagnosztika: a töltő megvizsgálja a csatlakoztatott akkumulátort, meghatározza az akkumulátor állapotát
2. lépés – Regenerálás: ha az erősen lemerült akkumulátor feszültsége nagyobb, mint 7,5 V, a készülék kis áramimpulzussal kezdi a töltést, hogy regenerálja az akkumulátort
3. lépés – I-es töltési fokozat: a lehető legmagasabb, 4 A-es árammal tölt az akkumulátor kapacitásának kb. 80 %-áig, amíg annak feszültsége el nem éri a 12,8 V értéket
4. lépés – II-es töltési fokozat: kisebb erősségű, 3 A-es árammal végzett töltés addig, amíg az akkumulátor feszültsége el nem éri a 14,1 V értéket.
5. lépés – Abszorbció: alacsony erősségű, 0,8 A-es árammal végzett töltés addig, amíg a feszültség 14,1 V-ról 14,4 V-ra (hideg környezetben 14,7 V-ra) nő. Az akkumulátor ebben a fokozatban majdnem 100%-ra töltődik
6. lépés - I-es karbantartási töltési fokozat: folyamatos töltőfeszültség biztosításával maximális szinten tartja az akkumulátor feszültségét
7. lépés - II-es karbantartási töltési fokozat: az akkumulátor töltésének fenntartása a kapacitás 95-100%-án. A töltő felügyeli az akkumulátor feszültségét, és szükség esetén impulzust ad, hogy teljesen feltöltött állapotban tartsa az akkumulátort.